(93) 880 04 78
cetaradell@cetaradell.cat

Volta al cap de Creus amb l’Escola Esportiva l’Enclusa

2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (12)Dies: 7 i 8 de desembre de 2018

Hem demostrat que som un gran equip!

Estàvem nerviosos per trepitjar neu, però en veure que pel pont de la Puríssima faria tan bon temps, vàrem decidir canviar de plans i en menys de 3 dies ens vàrem coordinar per organitzar la Volta el Cap de Creus en dos dies.

Divendres 7 de desembre ens trobàvem a les 9 del matí al Port de la Selva, allà ens acabàvem de preparar les motxilles i distribuir-nos tot el material i menjar necessari pels dos dies de ruta.

A les 10:00h començàvem la ruta! Les marques que seguíem eren les del GR1, el que travessa els Pirineus de costa a costa.

A les 11:00h vam parar a esmorzar una mica i a observar tot el recorregut que havíem de fer a la primera etapa de la ruta.

Sobre les 12:30 ens trobàvem a meitat del camí entre el Port de la Selva i el Far del Cap de Creus, allà vam fer una foto dedicada al Xocolater de Taradell amb l’UTOPIA.

2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (11)

12 km després de la sortida vam parar a descansar una estona a uns bons prats. La ruta començava a ser una mica exigent sobretot pels quilos que pesava la motxilla i pel terreny tècnic que ens trobàvem.

2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (10)

A les 13:30 vàrem reprendre la ruta direcció al Far, passant per uns indrets que semblava el FAR WEST! Vam trobar un esquelet que ens va dir que seria una mica dura la ruta!

2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (9)2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (8)

Un cop a sota del Far del Cap de Creus, arribàvem al punt final del GR11 i agafàvem el Camí antic del Far del Cap de Creus a Cadaqués. Entremig del camí, sobre les 15:00h vàrem dinar a una ombra per agafar forces per seguir.

2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (7)

Arribant a Portlligat i aprofitant les últimes hores de sol i que encara teníem una bona temperatura, ens vàrem fer un bon banyet a una caleta que se’ns va posar de meravella! Les cames es van relaxar per poder continuar.

2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (6)

Quan es començava a amagar el sol, vam continuar la nostra marxa fins a Cadaqués. Allà vam anar a comprar l’aigua suficient per continuar aquell dia i per l’endemà. També vam aprofitar per fer-nos un bon berenar i quan es va fer fosc vam reprendre la nostra ruta, que acabaria a la Cala Canadell del Cap Norfeu. Per anar fins allà vàrem seguir les marques del GR92, el que travessa tota la costa catalana de punta a punta.

Ens venia el tros més dur pel desnivell de pujada que tenia. Sobre les 21:00h acabàvem la pujada més llarga i arribàvem a Cala Jóncols. Vam baixar fins a la platja i allà ens quedava l’última remuntada fins al Cap Norfeu. Un cop al coll ja només teníem 10′ de baixada fins a la Cala Canadell, on preparàvem el sopar i muntàvem el nostre campament per passar la nit. En total van sortir uns 30km i 800m de desnivell positiu.

2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (5)

La previsió no era massa bona, donava un fort vent de Tramuntana de força 8! Sort que a la cala ens vàrem poder arrecerar una mica i no el vàrem notar tant. A les 23:30 tothom ja havia sopat i ja estàvem dins les tendes per passar la nit. Sobre les 2:00h va començar un fort vent però tothom tenia moltes ganes de dormir i ni se’n van adonar.

A les 7:30 ens vam despertar per veure a sortir el sol, la llàstima és que va córrer molt i no el vam veure a sortir pel mar, tot i així ens va donar uns colors espectaculars! També vam aprofitar per fer el nostre Pessebre a una petita cova de la Cala Canadell.

Vam seguir la ruta i vam anar parant a diferents caletes que hi havia, on també vam aprofitar per fer-nos un bon bany, i competir a veure qui feia més bots per sobre l’aigua amb una pedra.

2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (4)

El terreny que ens venia era tècnic; un puja i baixa constant i les forces començaven a fallar. Però amb el suport d’uns i dels altres tot ho vam anar superant!

2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (3)

Tot el camí del segon dia era estret i pel costat de la costa on es podia gaudir d’unes vistes espectaculars. Es va fer força llarg i dur, portàvem molts quilos a l’esquena i uns quants quilòmetres recorreguts.

Aproximadament a les 13:00h començàvem a entrar a la civilització i a les 14:00h vam arribar al nostre destí final, ROSES!

2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (2)2018-12-3e_VoltaCapDeCreus(Foto_RogerTuneu) (1)

En total van sortir 15 km i 500 m de desnivell positiu.

Donar les gràcies a tots els pares i mares per confiar amb nosaltres i pel suport que van donar  per fer de transportistes de Taradell al Port de la Selva i de Roses a Taradell.

Aquesta és la primera travessa del 3e, però seguirem!