(93) 880 04 78
cetaradell@cetaradell.cat

LES MASIES DE VOLTREGÀ – SANT QUIRZE DE BESORA

7a Sortida del Sender de 1714 (Foto: Gerard Paredes)

La setena etapa dels senders 1714 es va portar a terme el dia 4 d’octubre. Vam anar de Les Masies de Voltregà a Sant Quirze de Besora.

Com es habitual vam marxar de Taradell, a ¼ de 8 del matí, amb autocar per anar a recollir els companys que ens estaven esperant a Vic, i tot seguit ens vam traslladar al punt de sortida de la caminada; a l’aparcament del restaurant Can Peyu a Les Masies de Voltregà. Els participants en total vam ser 21.

Varem començar caminant en direcció al Despujol i vam agafar el primer camí que vam trobar cap a la dreta i on, de seguida vam trobar les marques del GR210 que no vam deixar en tot el recorregut. Anàvem paral·lelament al riu Ter, en algun lloc més a prop i en altres ens n’allunyàvem una mica, però l’anàvem seguint fins a arribar a Torelló. D’aquí, sense deixar les marques del GR210 i desprès de fer un petit tram dins la població, vam tornar a emprendre el camí ben bé al costat del riu, fins a arribar a la Colònia Vilaseca i tot seguit a Borgonyà. A partir d’aquest punt ens dirigirem a un camí en direcció al cementiri de la població i abans d’arribar-hi ens vam desviar lleugerament cap a l’esquerra i vam continuar seguint un corriol que ens va fer enfilar una mica i van aconseguir unes vistes fantàstiques del riu Ter i de la transitada C-17.

Més endavant ens vam trobar amb una pista que ja no vam deixar en cap moment i que finalment ens va portar a Sant Quirze de Besora. Abans vam visitar una curiosa capella dedicada a la mare de Déu de Montserrat, que està ubicada a l’antiga fàbrica tèxtil de Can Guixà, i que té la peculiaritat que està envoltada d’unes canyes marines molt ufanoses i també d’alguna sequoia.

Cal remarcar que aquesta etapa no és difícil, gaire bé no hi ha desnivell, al transcórrer gairebé tota al costat del riu Ter, i és molt entretinguda visualment, tant per als amant dels paisatges com per als amants dels ocells; hi ha moltes possibilitats d’albirar-ne molta varietat segons l’època que es realitzi la caminada.

Vam passar per camins i pistes molt ben senyalitzades, on vam trobar camps de pollancres molt ben alienats. Vam travessem la via del tren ara per sota, just al moment que passava el tren!!!… ara per sobre. Vam poder contemplar diferents construccions per l’aprofitament del riu Ter amb diferents canals on el caudal del riu s’ha desviat per l’aprofitar-ne la seva força, tant a la Colònia Vilaseca com a Borgonya, amb les seves casetes i les xemeneies molt ben treballades.