(93) 880 04 78
cetaradell@cetaradell.cat

VIC – LA GLEVA

6a Sortida del Sender de 1714 (Foto: Josep Maideu)

El 6 de setembre de 2015 es va portar a terme la sisena etapa dels Senders 1714.

Aquesta vegada el punt de trobada, per iniciar la caminada, va ser l’aparcament del supermercat Carrefour, situat al carrer Torelló de Vic. Des d’allà vam prendre el camí que va paral·lel al riu Gurri fins al pont del Bruguer on vam agafar un camí que ens va portar fins a l’ermita de Sant Jordi de Puigseslloses, a la qual vam decidir pujar per admirar les vistes i el dolmen que està just al davant de l’ermita.

Tot seguit, vam emprendre el camí cap a Tavèrnoles, cal dir que tot està molt ben senyalitzat, on van esmorzar. Des d’aquí vam anar en direcció a les piscines del Roquet i abans d’arribar-hi vam agafar una pista a la dreta que va cap a Casserres. Vam travessar el mas Benerigues, i tot seguit vam agafar un camí a l’esquerra des d’on veiem el castell de Savassona a la nostra dreta. Vam arribar al mas cal Ton Xic des d’on vam seguir la pista que passa pel costat de la casa i al cap de pocs quilòmetres vam trobar un pou de gel, el qual van visitar. És un pou de gel molt ben conservat, que data del segle XIV i que fou utilitzat fins al segle XIX.

A continuació vam emprendre el camí en direcció a Roda de Ter. Vam passar pel costat d’una zona d’escalada molt popular, Sorralta. Vam agafar un corriol que ens va guiar pel costat del Ter i ens va portar fins a “la Blava”; un record pel nostre estimat poeta Miquel Martí Pol.

Vam travessar Roda de Ter i vam agafar el camí “Vora Ter” fins a Manlleu, on vam entrar per les Masies de Roda. Quan vam arribar a Manlleu, al passeig del Ter, vam decidir dinar al “xiringuito” que hi ha. I, davant d’una bona cervesa ben fresqueta, van menjar, parlar i gaudir de bona companyia.

Després de dinar, vam emprenem el camí seguint el passeig del Ter i vam fer els 5 quilòmetres que ens separaven del pont de la Gleva. Vam acabar la caminada a l’aparcament del restaurant Cal Peyu.

Va ser una caminada molt maca, amb paisatges de la nostra comarca i que ens va permetre descobrir un entorn que ens va resultar molt sorprenent

Fins a la propera, el 4 d’octubre que ens portarà de Sant Hipòlit de Voltregà/La Gleva fins a Sant Quirze de Besora.