(93) 880 04 78
cetaradell@cetaradell.cat

L’ESTANY – VIC

Sender del 1714 – 5a etapa (Foto: Gerard Paredes)

El passat dia 5 de juliol varem fer la cinquena etapa dels Senders 1714. Aquesta vegada ens varem trobar a Vic, a les 7 en punt del matí per agafar l’autocar que ens portaria a l’Estany. A l’etapa anterior havien acabat a Moià, però per diferents motius entre els quals, el principal, el fet que aquesta etapa la volíem acabar a Vic, la distancia i l’horari va aconsellar començar a l’Estany.

Erem 20 caminadors que varem portar un pas lleuger, sota la pressió de fer com més tros millor, ja que les previsions meteorològiques indicaven que els termòmetres s’enfilarien una mica massa.

Des l’Estany surt una pista totalment senyalitzada que ens indica el camí a seguir; direcció a l’ermita de Sant Sebastià. També és el recorregut que segueix el Camí de Sant Jaume, i anem trobant tot de “petxines” que així ho indiquen.

La pista és planera, amb una mica de pujadeta que fem molt ràpidament.

Esmorzem a l’arribar a la part més alta. I desprès d’una suau baixada ens trobem a la carretera asfaltada que cal seguir fins que ens tornem a endinsar cap a un camí al costat d’un rierol que ens porta a Santa Eulàlia de Riuprimer.

Des d’aquí agafem la pista que ens duu a l’ermita de Sant Sebastià on en Xevi Rovira, ens fa una explicació molt detallada i interessant del “Pacte dels Vigatans”.

Un cop acabada la visita, i desprès de constatar la calor i els seus possibles efectes, decidim entre tots que la millor opció es anar a buscar els cotxes a Vic i donar aquesta etapa per acabada.

Ara descansarem el mes d’agost per tornar al setembre amb una nova edició d’aquest recorregut que vam començar al Born i que de moment ja ha arribat fins a Vic.

Resum fotogràfic Sender de 1714 (→)