(93) 880 04 78
cetaradell@cetaradell.cat

MONISTROL DE CALDERS – MOIÀ

Participants a la sortida davant de l’entrada a les coves del Toll (Foto: Gerard Paredes)

El diumenge dia 7 de juny de 2015, 27 caminadors vam fer la 4a etapa dels senders de 1714. Vam sortir a les 7 en punt de Taradell i a ¼ de 8 recollirem els companys que ens esperaven a Vic.

Vàrem Començar a caminar just al punt que ho havíem deixat, a Monistrol de Calders. Ens vam dirigir en direcció a Calders i trobem una pista, molt ben indicada i que va paral·lela a la riera de Marfá, que ja no la deixarem fins a Moià. Aquesta vegada el camí es bastant planer, ampla, i això dona peu a la conversa, i en conseqüència, potser perds l’atenció dels llocs per on passes. Vam Arribar a la vall de Marfá i ens van comentar que hi ha el molí de Brotons, molt interessant de visitar. La recentment estrenada comarca del moianes amaga tot d’indrets molt atractius; en vam prendre nota per un altre dia. Avui la nostra ruta estava establerta i calia arribar a Moià on ens esperaven per fer una visita a la casa-museu de Rafael de Casanova, la casa natal del Conseller de la ciutat de Barcelona el 1714.

Vàrem arribar a Moià, més o menys, cap al migdia i ens esperava la Dolors Vinyets, guia professional, que ens va fer un guiatge per la casa, la vida de Rafael de Casanova, els costums de l’època, els moments històrics que li van toca viure… Ens reconcilià amb un personatge que alguna vegada a set menystingut, segurament, per falta d’informació i/o per desig dels que ara fa 300 anys varen exercir uns drets de conquesta, que avui dia, encara en patim les conseqüències.

Tot seguit vam anar cap a on ens esperava l’autocar que ens havia de portar a les Coves del Toll, on desprès de dinar, teníem una altre visita concertada.

En aquest cas el guia ens va fer una explicació molt exhaustiva dels orígens de la cova, dels possibles habitants, de les feines d’arqueologia que encara s’hi estant portant a terme, i de les moltes curiositats que ens hi podem trobar. Un indret molt interessant per visitar i molt proper.

I fins aquí la 4art etapa, molt tranquil·la i molt enriquidora culturalment.

Ja estem a punt per la pròxima!!!