(93) 880 04 78
cetaradell@cetaradell.cat

MURA – MONISTROL DE CALDERS

Sender1714-3a-sortida-10-05-2015 (1)

Participants a la 3a sortida pel Sender de 1714, davant del castell de Talamanca. (Foto: G. Paredes)

Diumenge 10 de maig de 2015, amb un dia esplèndid, es va dur a terme la 3a Etapa del sender 1714, Mura – Talamanca – Monistrol de Calders.

A les 7 en punt del matí vam marxar de Taradell per anar a buscar els companys que ens estaven esperant a Vic i ens vam dirigir a Mura, al punt on havíem acabat la segona etapa.

Vam començar a caminar per una pista que després d’una petita pujada es tornava planera i que convidava a gaudir de la vista; a la nostra esquerra teniem Montserrat i el cim del Montcau, que ens acompanyarien tot el dia. També facilitava la conversa, la ruta es feia molt suau.

Ens vam trobar les ruïnes d’un antic forn de ceràmica.

Vam esmorzar a les vistes de Rocafort, poble que no hi vam passar perquè vam anar seguint la pista que porta cap a Talamanca, molt ben senyalitzada.

Vam passar per la masia de Can Vila, una casa monumental, on ens va sorprendre un conjunt d’atzavares on algunes estaven a la fi de la seva vida; començaven a treure una llarga tija, que després de florir, serà la mort de la planta. Paradoxes de la vida.

I de cop va aparèixer Talamanca amb el seu castell, església… Però per arribar-hi calia baixar fins a la riera de Güell i tornar a pujar fins arribar al poble.

Talamanca és un poble molt bonic d’estil medieval que convida a passejar pels seus carrers. Vam visitar el castell, on un guia ens mostrà les parts visitables, ja que és de propietat privada, i vam veure un audiovisual que ens va ensenyar molt bé la batalla de Talamanca; l’últim triomf de les tropes catalanes sobre les borbòniques, a l’agost del 1714.

Reprenguérem el camí cap a l’escenari d’aquesta batalla, i ens vam adonar de les dificultats que tenien els combatents, doncs el terreny era amb molta pendent. Primer vam baixar fins a la riera de Talamanca per pujar fins la masia de la Musarra i la Musarreta, lloc on es varen allotjar les tropes borbòniques durant la batalla.

Vàrem dinar i seguidament vam tornar a caminar. Ara ja tot el camí era planer i de baixada fins a Monistrol de Calders on ens esperava l’autocar que ens tornaria cap a casa.

En total érem 32 caminadors, amb molt bon ambient…

Esperem la quarta sortida per anar trepitjant trossets de la nostra historia.

Sender1714-3a-sortida-10-05-2015 (3) Sender1714-3a-sortida-10-05-2015 (2)

Album de les sortides pel Sender de 1714 (→)