(93) 880 04 78
cetaradell@cetaradell.cat

VIA NICOLAU (Posposat: CASTELLAT DE N’HUG – BAGÀ)

Via Nicolau07,02,160018

Via Nicolau (Foto: R. Curtichs)

La 2a etapa d’aquesta temporada i 10a del projecte, es va fer el 7 de febrer. Ens vam trobar a les 7 del mati a Taradell, i vam anar a recollir els companys de Vic. Ens dirigirem cap a Castellar de N’Hug, on ens vam trobar amb els companys del Ripollès.

Les prediccions meteorològiques no eren massa bones, i hi havia risc de pluja, neu,… però pensàvem que potser s’equivocaven, però no. Vam arribar a Castellar de N’Hug, en mig d’una petita nevada, amb una forta ventada i boira. Tot plegat va fer que desistíssim de fer l’etapa que ens havia de portar fins a Bagà per un camí que carenejava, i amb el grup que érem, en total uns 60, era una temeritat.

Decidírem que el bus ens portés a Guardiola de Bergada. Allà vam esmorzar i els companys dels ripollès, coneixedors del terreny, ens van guiar per un camí molt interessant; la Via Nicolau. Una antic traçat ferroviari que s’utilitzava per transportar fusta. Vam arribar fins a Sant Joan de l’Avellanet i vam retornar pel mateix camí però desviant-nos per arribar-nos fins al monestir de Sant Llorenç de Guardiola, on un guia ens va fer una interessant explicació d’aquest monestir i de la seva història.

Vam retornar altra vegada a la plaça de Guardiola de Berguedà, on vam dinar, ara sota un solet molt gratificant.

Tornarem per fer aquesta etapa. No és una amenaça, és un desig!!!

Via Nicolau07,02,160015

Participants a la 2a etapa de les sortides d’enguany pels senders del 1714 (Foto: Ramon Curtichs)