(93) 880 04 78
cetaradell@cetaradell.cat
Sender1714-2a-sortida-12-04-2015 (1)

L’alzina del Vent (Foto: G. Paredes)

MATADEPERA – MURA

El diumenge dia 12 d’abril, es va dur a terme la segona etapa dels Senders 1714.

Amb molt bon ambient, 37 excursionistes es van traslladar, en autobús, fins a Matadepera concretament a Can Robert, per començar el recorregut d’aquesta etapa. Van pujar a la Mola que és el cim més alt del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt, on està situat el monestir romànic de Sant Llorenç del Munt (segle X). Aquí van esmorzar, visitar el conjunt arquitectònic, contemplar les vistes, i els que havien fet la Matagalls-Montserrat intentaven esbrinar el recorregut tot comprovant que era llarg i exigent.

Van continuar el recorregut cap al coll d’Estenalles, passant pel morral del Drac. Alguns de la colla van optar per pujar el Montcau (1.054 m). Quan es van tornar a replegar, van agafar el camí en direcció a Mura, passant per la bassa de la Mata, on van trobar uns senyals del Parc en direcció a Mura els quals van seguir. Van passar pel coll de Boix, el coll de Garganta i van arribar a l’alzina del Vent; un magnífic arbre on van dinar sota les seves impressionant branques. Un cop ben alimentats emprengueren el camí cap al pla de Serrallonga, el turo dels Ducs, el pla dels Codolosos, la font del Cargol i van arribar a Mura on els esperava l’autocar que els retornaria a casa.

Un total de 19 quilòmetres amb molt bona companyia, amb un temps molt agradable i amb moltes ganes de fer la tercera etapa.

Coneixem territori, coneixem història!

Sender1714-2a-sortida-12-04-2015 (3) Sender1714-2a-sortida-12-04-2015 (2)